جدا از آنکه مسیر عجیب و غریبی دارد، به خاطر حرف و حدیث های منطقه، ترس عجیبی نیز همسفرتان می شود اما با همه حرف و حدیث ها به تجربه سفرش می ارزد.
سفرها همیشه مقصد نیستند، گاهی مسیر سفر جذاب تر از مقصدها هستند. جاده بم تا زاهدان که حدود 323 کیلومتر مسافت دارد یکی از این مسیرهای دیدنی است که شاید کمتر کسی این سفر را تجربه کرده باشد، در حالی که گردشگران خارجی نیز که تجربه آن را داشته اند، از اینکه در این منطقه کویری، جاده ای با حداقل دست انداز و خرابی را دیده اند، تعجب می کنند.
بعد از ترک بم با صحنه ای از نخلستان ها سرگرم هستید. گاهی سمت راست و گاهی سمت چپ جاده تا چشم کار می کند نخلستان و برگ های سبز است و اگر فصل گرما را برای این سفر انتخاب کنید می توانید شاخه های پربار و خم شده خرما در کنار جاده را نیز ببینید.
جاده بم تا زاهدان خلوت و بیشتر ترانزیتی است. کامیون های ترانزیتی، مسیر افغانستان تا بندرعباس را از همین جاده طی می کنند.
این مسیر تابستان های گرمی دارد تا جایی که اگر یک روز از فصل بهار یا تابستان را برای سفر در این جاده انتخاب کنید کامیون های زیادی را می بینید که از گرمای زیاد کنار زده اند تا با غروب آفتاب و زمانی که هوا رو به خنکی می رود مسیرشان را ادامه دهند. بر عکس زمستان های سرد و بادهای سوزان، می گویند گرمترین دما در این مسیر به 50 درجه هم می رسد. برخی از راننده ها تجربه نیمرو کردن تخم مرغ روی آسفالت جاده را هم داشته اند. گفته می شود طوفان شن نیز در این مسیر عجیب و غریب است و اگر ماشینی در مسیر طوفان باشد تغییر رنگ می دهد.
سه ساعت و 40 دقیقه ای که در طول این مسیر در حال حرکت هستید، صحنه های خاص این منطقه را می بینید. از شن های روان با درخچه های گز در منطقه کویری شور گز گرفته تا منطقه ای که به نظر می رسد روستایی بوده و حالا خالی از سکنه شده در حالی که پدیده جغرافیایی و زمین شناسی را در بخشی از بیابان می بینید که به شکل خانه های دستکند خودش را نشان می دهد.
در بخش هایی از مسیر بم تا زاهدان پوشش گیاهی کمی دیده می شود. سمت چپ جاده مسیری سنگ چین دیده می شود که فیبر نوری را از همان منطقه کشیده اند. به گفته یکی از کارمندان راهداری این مسیر که دو طرف آن را سنگ چیده اند، جاده قدیم کرمان تا زاهدان بوده است. بخش هایی از این جاده قدیمی که زمانی مسیر رفت و آمد مردم با شتر و حیوانات دیگر بوده همچنان باقی مانده و بخشی دیگر نیز از بین رفته اند.
لازم نیست برای سفر در این مسیر عوارض پرداخت کنید. تنها ایست بازرسی این جاده در منطقه نصرت آباد مستقر است.
تابلوهای منظر طبیعی ثبت جهانی شده بیابان لوت نیز در این مسیر دیده می شود. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند به جای کرمان یا خراسان جنوبی از استان سیستان و بلوچستان وارد نخستین اثرطبیعی ثبت شده ایران در جهان یعنی لوت شوند.